Paldiski leht: Paldiski edukas logistikaettevõte Assistor arvestab autoostja soove – mullu toodi maale 66 000 neljarattalist

Assistor_oktoober_2014Sadamalinnas tegutsev Assistor AS on logistikaettevõtte, mis kandideeris Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse  konkursil suureksportööri kategooria võitjana aasta eksportööri nimetusele.

Kes Paldiskit kord külastanud, on tuttav linna veerel laiuvate parklatega. Aiaga piiritletud tolliladudes hoitakse sõidukeid, mille teekond läbib just seda Harjumaa sadama- ja tööstuslinna. Ettevõte, mis suuremahulist transiidiäri korraldab, on Assistor AS. Mullu toodi Paldiski kaudu maale koguni 66 000 neljarattalist, mida on pea veerandi võrra rohkem kui 2012.aastal.

“2013 oli meie jaoks läbi aegade edukaim aasta. Olime teinud eelnevalt palju tööd, et selle tulemuseni jõuda,” räägib Assistori juhatuse liige Tanel Mõistus, “Eelkõige tuli kasv transiitautodele pakutavatest uutest lisateenustest.”

Tänapäeval tellib üha rohkem suurkliente auto tarnimisega seotud eeltööd ühest kohast. Paldiskis monteeritakse sõidukitele kõikvõimalikku lisavarustust, alustades parkimisandurite ja eelsoojenditega ning lõpetades nõutud keeles hoiatussiltide ja omaniku käsiraamatuga. Kaubikute furgoone vajadusel vineeritakse ning paigaldatakse lihtsam sisseseade. Muutusi maailmamajanduses tuntakse ka Assistoris.

Mõistuse sõnul ei hoita Paldiskis aga väga suuri ladusid. “Autotootjatel on peamiselt Euroopa sadamates kesklaod ning siia väga suuri varusid ette ei saadeta. Tänasel päeval on paljud saabuvad autod juba varasemalt müüdud,” selgitab ta.

Kõik need teenused aitavad aga autoostjal sõiduki kiiremini ja lihtsamalt kätte saada.“ Eelkõige näeme lisavarustuse paigalduse ja ümberehituse teenuse klientidena autokaupmehi ja maaletoojaid ning ettevõtteid, kellel on suuremad sõidukite autopargid,” räägib Mõistus.

Muutusi maailmamajanduses tuntakse ka Assistoris. Näiteks Venemaal on uute autode müük tänavu juba veerandi võrra langenud. “Poliitilised kriisid ei aita kindlasti ettevõtluse arengule ja äritegevusele kaasa ning praegune olukord on üsnagi murettekitav, kuna see jätab oma jälje nii transiidile kui ka lähiriikide turgudele,” ütleb Mõistus. Tema sõnul annab see aga võimaluse esile tõusta neil, kes suudavad tekkinud olukorrale koostöö ja partnerluse abil kiiremini reageerida.

“Autotööstuse näol on tegemist ühe kõige keerukama võrgustikuga maailmas. Tootjad nõuavad tarneahelate muutumist sujuvamaks ja efektiivsemaks, et toetada uute mudelite arendamist ja kulude vähendamist. See surve mõjutab ka autologistika ettevõtteid nagu Assistor. Seetõttu olemegi tänavuse aasta jooksul palju investeerinud ettevõtte tugevdamiseks ja efektiivsuse tõstmiseks,” lausub Tanel Mõistus.

TRANSIIT LÄBI EESTI
• Pärast sõidukite saabumist tehakse neile margikohastele standarditele
vastav kvaliteedikontroll ning autod paigutatakse lattu.
• Kõik autod on märgistatud masinloetavate koodidega ning nende
teekonda jälgivad skännerid.
• Logistikafirmadele nagu Assistor on Paldiski atraktiivne eelkõige
soodsa asukoha ja jäävaba sadama tõttu.
• Paldiskist maale toodud autod jõuavad Baltimaade, Venemaa ja Kasahstani
automüügisalongidesse.
• Assistor rajati 1966. aastal Hankos eesmärgiga importida Mercedes-
Benz sõidukeid Soome